Hoe kan proactieve hiring bedrijven helpen te werken met millenials?

This post was originally published on the Candarine blog, which offers insights on talent engagement using inbound, relationship-building strategies and proven content marketing methods.

Weet jij hoeveel millennials – mensen geboren tussen 1977 en 1997 – verwachten om minder dan 3 jaar in dezelfde baan te blijven? Volgens de Future Workplace “Multiple Generations @ Work” enquête, geldt dit voor 91 procent of 9 van de 10 huidige en toekomstige professionals.

Dit betekent niet alleen dat millennials voortdurend zullen job-hoppen, maar toont ook aan dat zij naar verwachting 15-20 verschillende banen in hun werkzame leven zullen hebben. Uiteraard is deze trend van invloed op de wervingsstrategieën van bedrijven over de hele wereld, maar op welke manier?

Omgaan met het ‘nieuwe normaal’ van job-hopping

In de afgelopen paar jaar heeft millennial job-hopping vele vragen opgeroepen bij recruiters. En bij het omgaan met potentiële millennial kandidaten, begonnen Talent Acquisition Managers vaker vraagtekens te zetten bij niet alleen de motivatie of het vaardigheidsniveau van de potentiële werknemers, maar ook bij hun betrokkenheid op de werkvloer en het vermogen om samen te werken met andere collega’s. Maar dit is slechts een deel van de uitdaging.

HR Managers van verschillende organisaties zijn recentelijk ook begonnen met de overstap naar proactive hiring. Dit is deels te wijten aan de mening dat proactive hiring een meer strategische aanpak is, waardoor bedrijven hun business efficiënter kunnen plannen en het verlies van revenue voorkomen kan worden in geval van wervingstekort.

Maar toen voortdurend veranderende teamleden de ‘nieuwe normaal’ zijn geworden, zijn meer bedrijven proactive hiring ook gaan gebruiken voor het omgaan met millennials.

Waarom proactive hiring?

Omdat de jonge generatie talent in de markt niet de stabiliteit en carrière percepties van de oudere generaties nodig heeft, zijn ze meer bereid om actief naar banen te zoeken. Actieve werkzoekenden zijn op zoek naar nieuwe carrièremogelijkheden, zelfs als ze tevreden zijn met hun huidige positie en hebben minder loyaliteit naar de huidige werkgever dan andere generaties.

En hoewel dit de huidige managers van de millennials kopzorgen zou kunnen bezorgen, kunnen degenen die actief op zoek zijn naar nieuwe medewerkers profiteren van de huidige jobhop trends, gewoon door te bewegen naar proactive hiring. Hoe?

Het gemakkelijke antwoord is door het ontwikkelen van een goed begrip van de arbeidsmarkt, het identificeren van het juiste talent, het creëren van de juiste boeiende content voor de millennials, en door het creëren van een sterke value-based employer brand.

Dit klinkt eenvoudig, maar is slechts een deel van proactive hiring. Onlangs zijn de meest innovatieve bedrijven ook gestart met de implementatie van aantrekkelijkere online interacties en met het verzamelen van talent gegevens om te begrijpen waar, wanneer en op welke manier ze de aandacht van toekomstige werknemers kunnen trekken.

Volg de training ‘proactive hiring ontwikkelen en verbeteren’

Terwijl we bij Candarine voortdurend internationale bedrijven ondersteunen bij het aantrekken van het juiste talent, zijn we begonnen met het aanbieden van Inbound Marketing Training voor bedrijven die bereid zijn proactive hiring te ontwikkelen en verbeteren.

Deze trainingen worden gehouden in veel Europese hoofdsteden eind september en bieden een overzicht van de fundamenten van Inbound Methodologie en geven een uniek inzicht in hoe Inbound Marketing en Sales tools te gebruiken voor werving. De eendaagse training omvat ook Content Marketing voor Recruitment, Recruitment Analytics en prioritering van talent op basis van hun niveau van betrokkenheid bij de inhoud van het betreffende bedrijf.